: 302
1399.04.14 @ 10:23


خیران یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان به جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شیراز کمک کردند.

جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امناء ستاد دیه فارس، معاونین رئیس کل، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل زندان ها و نایب رئیس هیات امناء ستاد دیه فارس، هیات امناء و مدیرنمایندگی ستاد دیه فارس و جمعی از خیرین نیکوکار با رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در سالن اجتماعات اداره کل زندان های فارس برگزار شد.





رئیس کل دادگستری فارس و رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان در این مراسم گفت: خیرین استان در تمامی زمینه ها پیشرو بوده اند و لازم است همسایگان نیازمند و گرفتاران در بند زندان که خواسته یا ناخواسته محبوس شده اند را فراموش نکنند و برای آزادی زندانیان پیشقدم باشند.
حجت الاسلام سیدکاظم موسوی افزود: افرادي كه در بند هستند به دليل نوسانات بازار و اقتصادي ورشكسته يا بدهكار شده اند و یا به علت يك سانحه ي غير عمدي همچون تصادف که ممکن است برای همه ما پیش بیاید گرفتار زندان شده اند و چشم امید همه آنان به کمک نیکوکاران است.
وی اضافه کرد: ارزش و اهمیت انفاق به اندازه ای است که خداوند در قرآن مجید، در بیش از هشتاد آیه به آن اشاره کرده است و این بیانگر اهمیت انفاق و کمک به همنوع است.
رئیس کل دادگستری فارس یادآور شد: خداوند به همه اغنیاء و متنعمین فرصت داده است که از نعمت هایی که خداوند به آنان عنایت کرده در راه خدا هزینه و انفاق کنند و چه خوب است که با این نعمت ها، افراد در بند را آزاد کنند.
حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: معضلات اجتماعی، اعتیاد، طلاق و نداشتن سرپرست و همچنین عدم آگاهی زنان به قوانین حقوقی و مدنی باعث شده تعدادی از آنان گرفتار زندان شوند.
وی اظهار داشت: به دلیل شرایط روحی و روانی زنان، زندان جای زنان نیست اکنون که به دلیل الزامات قانونی گرفتار بند و زندان شده اند لازم است با تدابیر قانونی و همچنین کمک خیرین زمینه آزادی آنان از زندان فراهم شود و مورد مراقبت قرار گیرند.
مدیرکل زندان ها و نایب رئیس ستاد دیه استان فارس در این مراسم گزارشی از ستاد دیه استان ارایه کرد و گفت: سال گذشته با همت ستاد دیه استان زمینه آزادی ۵۵۰نفر از زندانیان فراهم گردید و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۹۵نفر از زندان ها آزاد شده اند.
اسحاق ابراهیمی با اشاره به اینکه در دهه کرامت قرار داریم افزود: تعداد ۸۲۵نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان محبوس هستند که از این تعداد ۵۱نفر بدهی کمتر از ۲۰میلیون با مبلغ بدهی ۹۷۰میلیون تومان، به حمایت خیرین نیکوکار استان نیاز دارند.
وی اظهار امیدواری کرد با همت خیرین زمینه آزادی این تعداد زندانیان از زندان های استان فراهم شود.
مدیرنمایندگی ستاد دیه فارس در پایان مراسم گفت: در این مراسم مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان به صورت نقدی، چک و تعهد با همت خیرین نیک اندیش جمع آوری گردید.
سیدرضا اسکندری اضافه کرد: در جشن گلریزان که در ماه مبارک رمضان برگزار گردید نیز مبلغ ۵میلیارد و ۳۰۰میلیون به صورت نقدی، چک و تعهد با نیت خیرخواهانه خیرین جمع آوری و زمینه آزادی تعدادی از زندانیان فراهم شد.
وی یادآور شد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری جشن گلریزان همچون سنوات گذشته درماه مبارک رمضان وجود نداشت تصمیم برآن است تا پایان سال در سه مرحله جشن گلریزان را برگزار نماییم که به حول وقوه الهی دومین جشن گلریزان به همت خیرین برگزار گردید.
مدیرنمایندگی ستاد دیه فارس ادامه داد: ستاد دیه استان فارس با شماره حساب ۱۰/ ۱۱۹۹۱۱۹۹ نزد کلیه شعبه بانک ملت و شماره کارت بانکی ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ و از طریق سامانه تلفن همراه # ۱۰۱۰۱۰* ۴*۷۳۳* آماده دریافت کمک های نقدی خیرین در امر آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس می باشد.