: 291
1399.02.21 @ 11:48


کمک 21 میلیارد و پانصد میلیون ریالی خیرین شیراز در شب میلاد کریم اهلبیت امام حسن مجتبی (ع)درجشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان فارس از جمع آوری کمک خیرخواهانه 21 میلیارد و پانصد میلیون ریالی خیرین و نیکوکاران شیرازی شامل وجوه نقدی، چک و تعهدات مالی درآئین جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، در شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.


مدیرنمایندگی ستاد دیه استان فارس از جمع آوری کمک خیرخواهانه 21 میلیارد و پانصد میلیون ریالی خیرین و نیکوکاران شیرازی شامل وجوه نقدی، چک و تعهدات مالی درآئین جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، در شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.

سیدرضا اسکندری با بیان این که در جشن گلریزانِ امسال  با رعایت پروتکل های بهداشتی عده ای از کریمان و خیرین شیراز در جشن  گلریزان رهایی ویژه آزادسازی جرائم غیرعمد شرکت نموده‌اند ، اظهار داشت : به لطف خداوند و در شب ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) خیرین و نیکوکاران شهر شیراز با احسان،کمک و همدلی خود در راستای  آزادسازی از زندان بسیاری از محکومین جرائم غیرعمد و مالی در این محفل احسان و نیکوکاری گردهم آمده اند.

 

*در این آیین رئیس کل دادگستری استان فارس نیز که خود مبلغی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کرد، گفت که اگرچه امسال خیرین، کمک های خود را به سمت آسیب دیدگان ناشی از کرونا برده اند اما آنها زندانیان جرایم غیرعمد را نیز فراموش نکرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی به این نکته نیز اشاره کرد که دادگستری فارس در حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد، 5 هزار و دو احکام جایگزین حبس صادر کرده و 18 هزار اعطای مرخصی نیز تمدید شده است.

آن طور که موسوی گفت هزار زندانی مالی جرایم غیرعمد، پشت میله های زندان به سر می برند که آزادی آنها به 150 میلیارد تومان پول نیاز دارد.

موسوی با تاکید بر اینکه مجموعه قضایی با کسی که مرتکب جرم و جنایت شود تعارف ندارد، در عین حال یادآور شد که در آزادی مشروط، کمک های خوبی به زندانیان شده و به *برخی از آنها نیز پایان حبس داده شده است. این مسئول با اشاره به کاهش 80 درصدی دعاوی خانوادگی در اسفندماه سال گذشته تاکنون نیز گفت که تنها 11 نفر در فارس به خاطر مهریه در زندان به سر می برند و بقیه هم با اعطای مرخصی، بیرون از حبس هستند.

به گفته موسوی از اواخر سال گذشته تا کنون نیز بر اساس استفاده از تاسیسات حقوقی، دو هزار و 445 نفر از زندان های فارس آزاد شده اند.

رییس کل دادگستری فارس از خیرین خواست به زندانیانی که پناهی جز نگاه آنها ندارند کمک کنند تا بسیاری از آنان حداقل تا عید فطر به آغوش خانواده های خویش بازگردند.

 

*نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در این محفل، همت خیرانی که در حد توان خود کوشش کرده اند تا به شرط انسانیت، مروت و خیررسانی، باری از دوش گرفتاران بردارند را ستود.

آیت ا... دکتر لطف اله دژکام تاکید کرد این حرکتی که سالانه برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد انجام می شود، کار ارزشمندی است که در قاموس فارسیان و بزرگان ادب و اندیشه، همراهی و همکاری با آنان لازم است.

آیت ا... دژکام در این آیین، کسانی را ستایش کرد که دست های مبارکشان به جیبشان آشناست و وارد عرصه خیر شده اند؛ خیرانی که به قول امام جمعه شیراز هر وقت در شهر،

باری بر زمین بوده است آنها کمک کرده اند و یک گوشه کار را گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در فارس به این نکته نیز اشاره کرد که ارزش کار خیران در این سال سخت، بیشتر و مضاعف تر است چرا که به قول ایشان، چه عمل صالحی از این بهتر که عده ای دست به جیب شوند تا فرزندانی که مدتهاست بوی پدر نشنیده اند، دل به آزادی اش بسپارند.   

امام جمعه شیراز از داستان مادرانی که این روزها فرزندانشان بی مادری می کشند هم غافل نشد. کودکانی که مادرانشان پشت میله های زندان است و هیچ چیز جز همت خیران نمی تواند آنها را به آغوش فرزندانشان بازگرداند.

 

*استاندار فارس نیز در این محفل از حسن های این کمک ها گفت و تاکید کرد که این دسته از اقدامات، استمرار اخوت و برادری است و نوع دوستی را قوت می بخشد.

عنایت اله رحیمی که حاصل این یاری ها را در امیدافزایی و امیدآفرینی بین جامعه تعبیر کرد، به این نکته نیز اشاره کرد که اجتماع می تواند چنین استباط کند که اگر فردی دچار مشکل شد، جایی برای استمداد و کمک وجود دارد تکیه گاهی هست تا از آنها حمایت کند.

رحیمی کاهش فاصله های طبقاتی را در ترویج این رویه و تشویق دیگران به این امر جستجو کرد و یادآور شد که کسی نمی تواند بگوید من سعادتمند هستم اما در همسایگی او گرسنه ای باشد.

استاندار فارس اگرچه ابراز امیدواری کرد که باید جامعه به سمت و سویی حرکت کند که فردی در بند نباشد اما در عین حال تاکید نمود که تدابیر مجموعه قضایی برای   

جایگزین های حبس نیز قطعا اثرگذار است.

 

*مدیرکل زندانها و نایب رئیس ستاددیه فارس گفت: تعدادی از زندانیان در زندان های استان ناخودآگاه و به دلیل مشکلات اقتصادی و نوسانات بازار مرتکب جرم غیرعمد و گرفتار زندان شده اند و به حمایت مسؤولین و نیک اندیشان نیاز دارند.
اسحاق ابراهیمی افزود: نیکوکاران شیرازی، در جشن گلریزان مجازی شیراز مبلغ یک میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۹۴۰هزار تومان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به صورت نقد، چک و تعهد کمک کردند.
وی ادامه داد: علاوه بر این مبلغ از ابتدای ماه مبارک رمضان مبلغ ۴۳۰میلیون تومان خیرین به ستاد دیه استان کمک کردند

مدیرکل زندان های فارس یادآور شد: با تلاش و همت خیرین و ستاد دیه، سال گذشته زمینه آزادی ۵۵۰نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان های استان فراهم گردید و هم اکنون تعداد ۹۳۶زندانی چشم انتظار کمک نیک اندیشان هستند.
ابراهیمی افزود: از این تعداد زندانی، ۹۰۸نفر مرد، ۲۸نفر زن هستند و زندانیان محکوم مالی ۷۸۵نفر، مهریه ۱۱۳نفر، نفقه۱۱ نفر، تصادف ۱۷ نفر و حوادث کارگاهی ۱۱نفر می باشند.