: 273
1398.09.04 @ 14:55


مدیرکل زندان های فارس: حضور خیرین در جلسات ستاد دیه زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را فراهم می کند

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه فارس هفتاد و هفتمین جلسه ستاد دیه با حضور مدیرکل زندان ها، مدیرنمایندگی ستاد دیه استان، اعضای هیأت امنای ستاد دیه و تعدادی از خیرین در اداره کل زندان های فارس برگزار شد.


در هفتاد و هفتمین جلسه هیأت امنای ستاد دیه استان فارس، تعداد ۳۰ پرونده بررسی و زمینه آزادی ۳نفر از زندانیان با پرداخت تسهیلات به صورت بلاعوض فراهم شد و زمینه آزادی ۲۷ زندانی نیز با اعطای تسهیلات بانک های عامل و وجوه اداره شدن بانک تجارت و تسهیلات بلا عوض استان و کشور و همچنین بانک سپه فراهم گردید و مبلغ ۴۷۰میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از منابع ستاد دیه استان، کشور و بانک سپه برای آزادسازی این زندانیان درنظر گرفته شد.
اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس گفت: رسالتی که برعهده ستاد دیه گذاشته شده است، تنها تکلیف و رسالت ستاد دیه نیست و همه آحاد مردم باید نسبت به این موضوع احساس وظیفه نموده و برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که بسیاری از آنها به دلیل نوسانات و مشکلات اقتصادی گرفتار زندان شده اند تلاش نمایند که قطعاً یک تلاش خداپسندانه و ذخیره اخروی خواهد بود.
مدیرکل زندان های فارس اظهار داشت: سیاست قوه قضائیه، زندان زدایی و سرلوحه کار ما در سازمان زندان ها، آیه شریفه «و من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا» است و به مصداق این آیه، اگر یک نفر را نجات دهیم کل بشر را نجات داده ایم.
وی تأکید کرد: اولویت آزادی با زندانیانی است که مبالغ بدهی آنان کمتر و سرپرست خانواده هستند.
ابراهیمی افزود: حضور خیرین در جلسات ستاد دیه زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را فراهم می کند از خیرین تقاضا داریم مساعدت بیشتری در این زمینه داشته تا زندانی کمتری در زندان ها داشته باشیم.
مدیرکل زندان های فارس از خیرین حاضر در جلسه مهندس محمد یزدان پناه و خانم نیک نژاد که زمینه آزادی دو نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم نمودند قدردانی کرد.
در ادامه مؤسسه شورای عالی خیریه استان فارس مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان وام با سود دو درصد از طریق بانک رسالت در اختیار ستاد دیه استان برای آزادسازی زندانیان قرار داد.
شایان ذکر است ستاد دیه استان فارس با شماره حساب ۱۰/ ۱۱۹۹۱۱۹۹ نزد کلیه شعبه بانک ملت و شماره کارت بانکی ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ و از طریق سامانه تلفن همراه #۷۷۷۷۰۷۱*۷۸۰* آماده دریافت کمک های نقدی خیرین در امر آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس می باشد.